ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- “AV”: deze algemene verkoopvoorwaarden;
- “De Dienstverlener”: SRL BELGOFRIT waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 6690 Vielsalm, Baraque de Fraiture 11 en ingeschreven bij de BCE onder nummer 0425.608.779;
- “De Klant”: elke persoon die Producten aanvraagt bij de dienstverlener en in het bijzonder levensmiddelen bestelt in een van zijn vestigingen;
- “De Partijen”: de Klant en de Aanbieder;
- “Een Partij”: de Klant of de Aanbieder;
- “Producten”: alle eetbare goederen die door de Aanbieder te koop worden aangeboden, onder voorbehoud van beschikbaarheid;
- “Overmacht”: elke externe, onvoorzienbare, onweerstaanbare gebeurtenis buiten de controle van de partijen, zoals, maar niet beperkt tot, natuurrampen, oorlog, terroristische daden of bindende overheidsbesluiten, evenals pandemieën en stakingen in de breedste zin van het woord.
- “Bestelling”: Reeks producten gekocht door de Klant, online, via een terminal of via QR-code;
ARTIKEL 1 - AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Door zijn/haar bestelling te betalen, verklaart de Klant dat hij/zij deze algemene voorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd, en dat alle bestellingen die op welke manier dan ook worden geplaatst binnen het toepassingsgebied van deze algemene voorwaarden vallen.
ARTIKEL 2 - ALLERGENEN
De Dienstverlener geeft duidelijke en nauwkeurige informatie over de verschillende allergenen die aanwezig zijn in de Gerechten en voldoet aan de verschillende AFSCA-voorschriften die zijn uitgevaardigd, wat uitdrukkelijk wordt erkend door de Klant. Bijgevolg kan de Aanbieder niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die een Klant lijdt als gevolg van het meenemen van een voorwerp waarvoor hij of zij allergisch/intolerant/etc, … is.
ARTIKEL 3 - HERROEPINGSRECHT
Aangezien de Producten die door de Dienstverlener op de markt worden gebracht snel kunnen bederven of verouderen, heeft de klant geen herroepingsrecht in overeenstemming met artikel VI.53,4° van het Wetboek van economisch recht.
ARTIKEL 4 - ORDERWIJZIGING
Zodra de bestelling is afgerond en betaald, heeft de Klant niet langer de mogelijkheid om deze kosteloos te wijzigen.
ARTIKEL 5 - LEVERING VAN GERECHTEN
In het geval dat de Klant kiest voor levering van de Gerechten door de Dienstverlener, wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat de aangegeven tijden indicatief zijn en dat geen gevolgen kunnen worden verbonden aan enige vertraging in de levering.
ARTIKEL 6 - VERWIJDERING VAN VAATWERK
6.1 Online bestellen:
Wanneer de Klant de producten bestelt die hij/zij online wenst te kopen, krijgt hij/zij een indicatieve voorbereidingstijd.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om binnen deze termijn de bestelling in ontvangst te nemen; de Dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een verslechtering van de bestelling als gevolg van een vertraging in het afhalen door de Klant, van welke aard dan ook.
6.2 Bestelling ter plaatse:
Wanneer de Klant de producten die hij wenst te kopen bestelt via een terminal of via een QR CODE, wordt een indicatieve bereidingstijd aangegeven in het restaurant.
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om naar de balie te komen wanneer zijn/haar bestelling wordt afgeroepen om deze in ontvangst te nemen, aangezien de Dienstverlener niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor een verslechtering van de bestelling als gevolg van een vertraging in het afhalen door de Klant, van welke aard dan ook.
ARTIKEL 7 - KLACHTEN
7.1. Elke opmerking, klacht of moeilijkheid bij de levering moet binnen 1 uur na ontvangst van de bestelling door de Klant worden gemeld, bij gebreke waarvan de levering als bevredigend voor de Klant zal worden beschouwd en de Dienstverlener zal ontheffen.
7.2. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de afgehaalde/geleverde bestelling bij ontvangst te controleren en eventuele tekortkomingen (onvolkomenheden) of gebreken aan de Producten te melden. De genoemde tekortkomingen – onvolkomenheden – gebreken moeten met een foto worden genoteerd en naar het volgende e-mailadres worden gestuurd: […].
Bij afwezigheid van een dergelijke retourzending binnen een uur na levering, wordt de bestelling geacht te voldoen aan de verzoeken van de Klant.
ARTIKEL 8 - AANSPRAKELIJKHEID
De verplichting van de dienstverlener onder deze algemene voorwaarden is een middelenverbintenis.
ARTIKEL 9 - GEREGLEMENTEERDE PRODUCTEN
De Dienstverlener verkoopt alleen Gereguleerde Producten aan klanten die daartoe bevoegd zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de Dienstverlener te voorzien van relevante en nauwkeurige informatie, zodat de Dienstverlener bijvoorbeeld niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de verkoop van een alcoholisch product aan een Klant die de Dienstverlener heeft verteld dat hij of zij meerderjarig is, en de Dienstverlener behoudt zich het recht voor om een identiteitsbewijs te vragen.
ARTIKEL 10 - RGPD
Persoonsgegevens die op de Site worden verzameld, zijn onderworpen aan het beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens van de Dienstverlener, dat beschikbaar is op de site: […].
In het kader van een levering worden bepaalde persoonlijke gegevens (naam, voornaam, telefoonnummer, huisadres, e-mailadres, bestelgegevens) verzameld die door de Klant worden verstrekt.
Klanten hebben het recht op toegang tot, rectificatie van en, om legitieme redenen, verwijdering van hun persoonlijke gegevens. Klanten kunnen hun rechten uitoefenen door een verzoek in te dienen via het formulier op het volgende adres: […].
ARTIKEL 11 - DIVERSEN
11.1. Op deze AV is uitsluitend Belgisch recht van toepassing en alleen de rechtbanken binnen het rechtsgebied van de maatschappelijke zetel van de Aanbieder zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen die voortvloeien uit de uitvoering of interpretatie van deze AV.
11.2. De ongeldigheid van een clausule van deze AV zal de andere clausules niet ongeldig maken; deze blijven van toepassing.